Mozart i Messiaen
Terezija Cukrov, fortepiano i klavir
Program: Wolfgang Amadeus Mozart, Olivier Messiaen
W. A. Mozart: Sonata u D-duru, K. 284 „Dürnitz“
Allegro
Rondeau en polonaise
Tema con variazioni
O. Messiaen: Preludiji
La colombe (Golubica)
Chant d' extase dans un paysage triste (Pjesma ekstaze u tužnom krajoliku)
Le nombe léger (Svjetlosni broj)
Instants défunts (Mrtvi trenuci)
Plainte calme (Mirna žalba)
Un reflet dans le vent (Odraz u vjetru)
W. A. Mozart: Sonata u B-duru, K. 281
Allegro
Andante amoroso
Rondo: Allegro
Terezija Cukrov, koju je prestižni New York Times ocijenio pijanisticom “impresivne snage i samopouzdanja” svoju umjetničku misiju pronalazi u predstavljanju i izvedbama na povijesnom instrumentu koji je bio preteča modernom klaviru – fortepianu. Program predstavlja dva instrumenta i dva skladatelja iz dva različita razdoblja: Mozarta na fortepianu i Messiaena na modernom klaviru, skladatelja koji je posebno isticao čistoću i jednostavnost Mozartove glazbe koju je nemoguće u potpunosti razumjeti i doživjeti bez poznavanja instrumenta za koji je zamišljena.
Sonate K. 281 i K. 284 dočaravaju briljantnu zvukovnu lepezu ranog Mozartovog stvaralaštva u trenutku u kojem je počeo istraživati mogućnosti novog instrumenta razvijenog u drugoj polovici 18. stoljeća i oblikovati svoj prepoznatljivi glazbeni jezik. Preko 150 godina kasnije, mladi skladatelj i vizionar koji od samog početka razmišlja izvan zadanih okvira sklada svoje Preludije, fantastičnu rapsodiju boja, originalnih modusa, snažnih emocionalnih naboja i subjektivnih impresija. Balans Mozartove jasnoće kontrastiran s Messiaenovom džunglom zvuka i (ne)pravilnih struktura neće vas ostaviti ravnodušnima – počastite se intimnom atmosferom koju će vam pružiti interpretacija ove sjajne pijanistice!
Kao solistica i komorna glazbenica, Terezija Cukrov nastupala je u Europi, Americi i Aziji. Debitirala je solističkim recitalom u dvorani Carnegie Hall 2008. godine. Sudjelovala je u projektu za preparirani klavir u Muzeju moderne umjetnosti (MoMA) u New Yorku, a predstavila se i recitalom na toy pianu na Muzičkom biennalu Zagreb (2015.). Održala je pijanističke seminare u Hrvatskoj, SAD-u i Hong Kongu te je predavala o elementima folklora u pijanističkoj literaturi hrvatskih skladatelja na sveučilištima u Sloveniji, Srbiji, Rusiji i Gruziji. Nakon studija na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, usavršavala se u Bergamu i Parizu, magistrirala na Konzervatoriju Mannes u New Yorku i doktorirala na Sveučilištu Rutgers u New Brunswicku u SAD-u.